Tillgänglighets- och bemötandepriset
Lidköping ska vara en kommun för alla. Det ska vara enkelt att ta sig fram på gator, torg och offentliga platser, och även i offentliga lokaler, butiker och restauranger. För att uppmärksamma de företag som anstränger sig för att skapa god tillgänglighet och gott bemötande har vi ett tillgänglighets- och bemötandepris.
En hedersutmärkelse
Priset delas ut varje år till ett företag som har ansträngt sig att utforma sina lokaler så att de är tillgängliga för alla och som dessutom har ett bra bemötande och visar respekt för allas olika behov. Priset är en hedersutmärkelse och en del av arbetet med tillgängligheten i kommunen.
Nominera till tillgänglighets- och bemötandepriset
Vilka kriterier gäller?
Pristagare utses efter en sammanvägning av indikatorer på områden som berör tillgänglighet och service.
Vi fokuserar särskilt på:
- framkomlighet
- produkt- och serviceinformation
- bullernivåer
- änsyn till personer som har problem med allergier eller överkänslighet
- bemötande av gäster och kunder
Funktionshinderrådet utser pristagaren.
Tidigare vinnare
- 2018: Restaurang 1934
- 2017: Hjälpmedelsteknik Lidköping
- 2015: Clas Ohlsson
- 2014: Assbecks
Publicerad:
Senast uppdaterad:
Sidansvarig: kommunstyrelsensverksamheter@lidkoping.se